Netwerkborrel Bouw & Vastgoed 1 Februari 2024

Op 1 februari 2024 organiseert de HFC Businessclub het volgende Bouw & Vastgoed evenement. Het is de eerste van het nieuwe jaar. Daarom direct een 2024 vooruitblik met dé woningexpert van Nederland Prof Dr Peter Boelhouwer als spreker. Wat kunnen we van de markt verwachten? Tevens zal mr Bas Martens, partner bij Lexence en o.a. docent aan de Grotius Academie, ons bijpraten over het ‘Zwaard van Damocles’ dat boven de woning huurmarkt hangt door de uitspraak over het huurverhogingsbeding in de ‘Bouwinvest’ uitspraken door de rechter. Iets dat woningverhuurders snoeihard kan raken. Is er een oplossing?

HET PROGRAMMA

Donderdag 1 februari 2024 | HFC Clubhuis

18:00 Inloop Clubhuis

18:30 Start voordracht Prof Dr Peter Boelhouwer

19:00 Start voordracht mr Bas Martens

19:15 Start Borrel

Prof Dr P(Peter).J. Boelhouwer

Hoogleraar

Peter Boelhouwer is hoogleraar Huisvestingssystemen in Delft. Sinds bijna 40 jaar bestudeert Boelhouwer de interactie tussen de woningmarkt en het volkshuisvestingsbeleid. Boelhouwer was o.a. extern adviseur van de parlementaire enquêtecommissie woningcorporaties, lid van de VROMRaad, is lid van de Adviescommissie Waardedaling Groningen, is commissaris bij 3BWonen in Lansingerland, Kuipercompagnons en het Hypotheeklabel en voorzitter van het Kenniscentrum Aanpak Funderingsproblematiek, het Architectuurcentrum Zoetermeer en het European Network for Housing Research. Ook is hij editor in chief van het International Journal of Housing and the Built Environment. Verder coördineert Boelhouwer het OTB/CBS expertisecentrum woningwaarde, dat onder meer ieder kwartaal de monitor koopwoningen uitbrengt. Sinds vijf jaar bespreekt Boelhouwer ieder kwartaal de uitkomsten van deze monitor in het RTL Z programma Huizenindex. Boelhouwer heeft in het verleden veel onderzoek gedaan naar internationaal woonbeleid, woonvoorkeuren, woonsubsidies en de vraag naar en het aanbod van koopwoningen.

Mr B(Bas). Martens

Advocaat, Partner

Bas Martens is actief op het gebied van vastgoedontwikkeling, gebiedsontwikkeling en complexe (bouw)geschillen. In zijn praktijk heeft Bas het accent gelegd op het maatschappelijk vastgoed en transformatievraagstukken. Hij is regelmatig sparringpartner van gemeenten bij vastgelopen gebiedsontwikkelingen en conflicten over grondexploitaties. Daarnaast treedt hij veelvuldig op voor onderwijs- en zorgbesturen in complexe vraagstukken en veranderingsprocessen, zoals het samengaan van instellingen, het formuleren van een vastgoedstrategie en het verwerven en afstoten van onderwijs- en zorglocaties. Tevens behandelt hij vastgoeddossiers met grote (maatschappelijke) impact voor toonaangevende instellingen en (beursgenoteerde) ondernemingen. Bas is lid van de Vereniging voor Bouwrecht en de Vereniging van Huurrecht Advocaten. Hij is docent aan de Radboud Universiteit Nijmegen, Lexlumen en de Grotius Academie en gastdocent bij de Samenwerkende Register accountants en Accountants en Administratieconsulenten.

AANMELDEN?

Voor leden van de HFC Businessclub en invités.

U wordt vriendelijk verzocht om aanwezigheid te melden. Dat kan via het klikken op onderstaande button. Introducees zijn welkom doch gelieve vooraf tevens de aanwezigheid aan te melden.