FACTSHEET SPONSORING KONINKLIJKE HF

Nelson Mandela

The power of sports

Sport has the power to inspire in a way that little else can. It speaks to people in a language they understand.

Imago & Affectie overdracht

Koppel de associatie van mensen met HFC aan uw bedrijf en beinvloed zo (onbewust) de keuze voor uw product.

Sociale betrokkenheid

Sport voor jong, oud, dames, heren en G-teams mogelijk maken. Stimuleren van beweging en sociale interactie.

Relatie marketing

Neem uw relaties mee naar activiteiten van HFC.

Interessante doelgroep

HFC heeft een uniek leden en stakeholdersbestand. Activatie en netwerk mogelijkheden te over.

Naamsbekendheid

HFC heeft wekelijks duizenden bezoekers.

Aantal Leden
      Wekelijkse bezoekers
      Bezoekers gemiddelde zaterdag
      Aantal Nederlanders dat HFC kent. (onderzoek Factsnapp 2023)

Anno 1879

Lid club of pioneers football

Oudste club van Nederland

Winnaar Rinus Michels Award

De jeugd is onze trots

Uitgeroepen tot beste jeugdopleiding van Nederland

Grootste club van Nederland in 2024

Traditie als fundament voor groei

Met 121 spelende teams de grootste amateur vereniging van Nederland in 2024

Hoogste niveau amateur voetbal

top amateur niveau

Het 1e elftal van HFC speelt in de BETNATION divisie van Nederland. Dat is de hoogst mogelijke divisie van de KNVB in het amateurvoetbal. Hierna komt betaald voetbal.

Nederlands Kampioen

Een vooraanstaande rol in de Nederlandse voetbalgeschiedenis

De Koninklijke HFC won zowel driemaal het landskampioenschap als de nationale voetbalbeker.

Wekelijkse bezoekers HFC website
                Volgers op Instagram
                Volgers op Facebook
                Wekelijkse kijkers Eyecons & HFC TV
                Volgers op X
                hfc emoties

welke associatie hebben mensen met HFC

Door sponsoring wordt uw bedrijf of merk direct in relatie gebracht met HFC. U bent immer verbonden met HFC. Het is algemeen bekend dat consumenten voor een belangrijk deel hun aankoop keuzes baseren op bewuste en onbewuste associaties die een merk oproepen. Bij een keuze tussen verschillende aanbieders kan dit nét het verschil maken als door middel van sponsoring bepaalde positieve associaties gemaakt worden. Daarom is het van belang te weten welke gevoelens HFC opwekt bij mensen.

Koninklijk en betrouwbaar

In 1959 kreeg de club het predicaat Koninklijk toegekend door koningin Juliana

Een beetje chique met tradities

HFC wordt een beetje gezien als een chique voetbal vereniging. Mogelijk komt dat ook door de vele tradities die de club kent. Overigens is de club heel toegankelijk voor alle lagen in de samenleving.

Familiair

HFC is een echte familie vereniging waar veel gezinnen generaties lang actief zijn. Je stroomt in de jeugd in, daarna speel je bij de senioren. Vervolgens wordt er walking football aangeboden. En als de voetbal carrière er echt op zit, krijg te een keu aangeboden en kan je gaan biljarten op HFC. Om deze reden blijven families generaties lang betrokken bij de club.

locatie

de hfc’er woont

HFC ligt in Haarlem maar heeft een sterke regionale werking

Haarlem
                Heemstede
                Aerdenhout/Bloemendaal
                Overig
                Opleidingsniveau

boven landelijk gemiddelde

Het opleidingsniveau van de HFC’ers ligt boven het landelijk gemiddelde

Hoger Opgeleid
                Gemiddeld opgeleid
                Lager opgeleid
                Inkomen

Percentage hoogste inkomen

Op basis van de postcode gegevens kan uit openbare gegevens van het CBS berekend worden welk percentage van de leden per gemeente behoort tot de hoogste inkomens categorie van Nederland

vermogen

gemiddeld vermogen

Op basis van de postcode gegevens kan uit openbare gegevens van het CBS berekend worden wat het gemiddelde vermogen is van de leden per gemeente

EUR 716.800,–

EUR 805.000,–

EUR 1.404.100,–

DEELNEMEN AAN DE TRADITIE VAN HFC

WORD SPONSOR

Door sponsor te worden verbindt u zich aan de Koninklijke HFC. U bent niet alleen maatschappelijk betrokken door voor velen sport en spel mogelijk te maken maar u verwacht er ook iets zakelijks voor terug! Neem contact op via onderstaande button en bespreek de mogelijkheden.

Freek Wiesenhaan, voorzitter Commerciële Commissie HFC